FriskisSvettis_TranaUteHT2014

Löpning/Cross

Tråkigt att springa ensam? Följ med Friskis på onsdagar kl 17:30 då vi löptränar tillsammans. 

 

1000x400_stretch_återhämtning

Träna soft



Soft passar väldigt många av många
olika anledningar. Du kan vara yngre, äldre,
tränad, otränad, van eller ovan. Kanske behöver
din kropp och ditt sinne lite extra omtanke.
Soft passar även dig som tränar tufft och vill ha
återhämtning emellanåt.

Eller så gillar du helt enkelt att träna.

I Kiruna erbjuder vi Core soft och Jympa soft.
Vi ses.
Lopning_vinter_2017

Vinterlöpning- javisst!

Snön har kommit för att stanna i Kiruna, men Friskis fortsätter med löpning/cross onsdagar kl 17:30 hela vintern. Vi har dubbar till utlåning. Köldgräns -15 grader.

Klädmässigt är lager på lager, tunn mössa och handskar bra. Och gärna reflexväst så att du syns. Häng med!


 Högintensiv träning på Friskis

IntervallFlex - tisdagar kl 19

Ett tufft kombipass för kondition, styrka och rörlighet

Under första hälften av passet utmanar du din kondition och styrka i ett tufft intervallupplägg. Under andra hälften tränar du din rörlighet. En perfekt kombination helt enkelt. 

Familjefys_1 vuxen_2 barn_liten

Familjefys

Ösig cirkelträning för 6-12-åringar och vuxna tillsammans. Familjfys körs tisdagar kl 18 på Hjalmar Lundbohmsskolan.

Familj, för 2-6-åringar och vuxna tillsammans, timmen före - tisdagar kl 17.

Ingen föranmälan, bara att dyka upp. Välkommen!


 

F&S Kiruna är diplomerad träningsaktör

För det handlar inte om vad du tar utan om vad du ger!

Om F&S arbete mot dopning>>


 Yoga_220x220

Yoga med Friskis

Friskis&Svettis yoga bygger på den klassiska Hatha-yogans grunder och är vår egen yogaform som tagits fram i harmoni med Friskis&Svettis idé. Det som känns stramt och stressat blir successivt mjukare och får energi. Du lämnar förhoppningsvis yogapasset med en skön känsla, stadga och närvaro i både kropp och sinne.

10-årsbild_Friskis_220x220

Vi blir tio

Friskisföreningen i Kiruna fyller 10 år! Det ska vi fira hela 2017 med små och stora överraskningar. Håll utkik!

Här kan du läsa om hur det gick till när vi blev Sveriges nordligaste friskisförening>>



Välkommen, vem du än är!

Friskis är för alla. Det är en värdering vi har med oss i hela verksamheten, överallt, varje dag. Integration är en del av att vara för alla.

Friskis&Svettis Kiruna är med i ett integrationsprojekt via Kiruna kommun 2016 - 2017. Funkisar från F&S Kiruna har varit och informerat om vår träningsverksamhet på SFI, cafe Metropol, ABF. Vi ser fram emot att välkomna nya motionärer!

Här finns mer att läsa om andra Friskis&Svettis-föreningars arbete med inkludering och integration

Lusten har ingen gräns!

Ett liv i rörelse är ett liv där du obehindrat gör allt som du får lust till utan att kroppen eller sinnet begränsar dig. Känslan av att vara smidig, stark och glad som ett barn är något vi önskar alla, så vi vill uppmuntra din träningslust på alla sätt vi kan.
Det gör vi förstås genom praktiska handlingar som att erbjuda olika träningsformer och ha välutbildade funktionärer. Men det finns också helt andra saker som hindrar människor från att träna. Som känslan av att inte leva upp till normen för hur en tränande människa ska vara. Övermäktiga krav på utseende och prestation dödar lätt den naturliga lusten att röra sig. I det vill vi finnas som en motvikt.

För dig som vill träna- Välkommen till Friskis!

På sociala medier!

Friskis&Svettis Kiruna finns här på:
Twitter (klicka på länk)
Instagram (klicka på länk)

Friskis&Svettis Kirunas facebooksida.
Gilla sidan och få omgående
uppdateringar i ditt FB-flöde.

Rullande fredagspass

Tid: kl 16. Lokal: Hjampis B-hall

Datum 

Pass 

Ledare

17/11


Jympa Puls 
medel

Anette


24/11
Jympa bas

Heidi


 1/12
Yoga 55
Marianne

 8/12


Jympa medel

 

Viktoria


 15/12
IntervallFlex
 Anncha






Fysisk aktivitet på recept

Fysisk aktivitet på recept

För att göra det enkelt för dig som har fått träning på recept erbjuder vi jympapass som leds av F&S diplomerade ledare och värdar med extra lyhördhet för dig som är FaR-motionär.

Mer om FaR